اقتصاد راسخ

بیست‌وچهارمین نشست کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق تهران برگزار شد

چگونگی فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی در آب بررسی شد راهکارهای کمک به عدالت آموزشی و رهایی زندانیان مالی

  
 بیست‌وچهارمین نشست کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق تهران بخش عمده‌ای از زمان خود را به بررسی مساله بحران آب اختصاص داد. در حالی که در روزهای گرم تابستان، کشور بیش از هر زمان دیگری خطر کمبود آب را احساس می‌کند و کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی و بحران خشکسالی کشور را تهدید می‌کند اعضای کمیسیون بررسی راهکارها و راه‌حل‌هایی برای بهبود مصرف آب را در دستور کار قرار دادند تا بتوان در اسرع وقت پیشنهادهایی برای صرفه‌جویی در مصرف آب به دولت و مردم ارائه داد. هم‌چنین دیگر مسایل مهم زیست‌محیطی چون حفظ جنگل‌ها و مراتع در این نشست مطرح شد. در نهایت مساله فقر آموزشی و لزوم عدالت آموزشی و کمک به افرادی که به دلایل فقر مالی به زندان افتاده‌اند در این نشست عنوان و
پیشنهادهایی نیز ارائه شد. پیگیری مصوبات پیشین کمیسیون و تدوین برنامه برای
برگزاری کارگاه‌های آموزشی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، در ابتدای این نشست محمدمهدی راسخ به سخنان معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور اشاره و اعلام کرد بنا بر گفته ابتکار نزدیک به 20 سال است که ظرفیت اکولوژیکی تهران تکمیل شده و پس از آن هرچه بر جمعیت پایتخت افزوده شده بیش از حد ظرفیت و توان آن بوده است که باعث آلودگی شهر و از بین رفتن محیط زیست شده است. رئیس کمیسیون اموراجتماعی و تشکل‌های اتاق تهران هم‌چنین با ابراز نگرانی از وقوع چند آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور و از بین رفتن دوهزار هکتار جنگل‌، به مساله کمبود آب در کشور پرداخت و از وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی خواست تا حساسیت بیشتری نسبت به توزیع و مصرف آب در کشور داشته باشند. راسخ به نقل از وزیر نیرو گفت که 93 درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود و باید در این زمینه فکری اساسی داشت.
تمایلی به اجرای طرح‌های پیشنهادی نیست
مسعود دانشمند نخستین عضو کمیسیون بود که پس از سخنان محمدمهدی راسخ میکروفن خود را روشن کرد و با انتقاد از ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها، نسبت به پیگیری سیاست‌های نادرست در تهران انتقاد کرد. دانشمند گفت: «از طرفی می‌خواهیم دولت را کوچک کنیم و از طرف دیگر سازمان و نهادهای دولتی و
شبه‌دولتی بیشتری در تهران ایجاد می‌کنیم که تنها به افزایش جمعیت منجر می‌شود.» او افزود: «در روزهایی که طرح ترافیک را برای کاهش آلودگی هوا گسترش می‌دهیم به خودروهایی که آلودگی بیشتری ایجاد می‌کنند دارند مثل اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی اجازه تردد می‌دهیم و خودروهای کمتر آلاینده را محدود می‌کنیم. برای تمام این مشکلات طرح‌هایی به عنوان راه‌حل وجود دارد اما تمایلی به اجرای آنها نیست.»

ادامه مطلب
نویسنده : م.اعتماد : ۱٢:٥٧ ‎ب.ظ ; جمعه ۱٤ شهریور ،۱۳٩۳
Comments نظرات () لینک دائم